Forum Adrenaline Clan Ostrów WLKP Strona Główna Adrenaline Clan Ostrów WLKP
Forum klanu AdrenalinE Zapraszamy !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Interp!!

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Adrenaline Clan Ostrów WLKP Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MLody
Administrator
Administrator



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:30, 28 Sie 2009    Temat postu: Interp!!

Nie wiesz jak ustawić Interp by nie słuchać obelg od innych gracz, to poradnik dla Ciebie

Interp - tajemnicza komenda, znana od niedawna i dla niektórych bardzo tajemnicza.

Zdarzyło Ci sie kiedyś, że grając spokojnie na serwerze ktoś zaczął rzucać obelgami i "pluć" sie o interp? Zapewne tak! Mogę sie założyć ze za pierwszym razem nie wiedziałeś co to jest a może i nadal nie wiesz. Ten artykuł pisze dla tych którzy chcą dowiedzieć sie co to za dziwne "zjawisko"

Sprawa jest dosyć prosta:
[link widoczny dla zalogowanych](...)6UDsQgrM

Dziwne, nieprawdaż?

Otóż Interp są to hitboxy (ang. hit - uderzać, bić; box - pudełko, pole) czyli tłomacząc na język polski po prostu "Pola Uderzeń" a w języku Cs'a miejsca, w które celujesz widząc przeciwnika.

Ciało, a dokładniej postacie które widzimy w Cs'ie to nic innego jak modele. Są one 3D. Na te "figurki" nałożone są z każdej strony kratki (Coś jak południki i równoleżniki otaczające globus P). Każdej takiej kratce przypisana jest wartość obrażen. Własnie te kratki powoduja ze strzelajac w glowe zadajemy wieksza ilosc obrazen niz np w noge.

Cała zabawa polega na ustawieniach w configu naszego Interpa. Te hitboxy nie muszą dokładnie przylegać do modelu, przez co np.: celując obok głowy przeciwnika możemy spowodować, że i tak zostanie on zabity Head Shotem (doskonale widać to na filmiku) Wielu graczy, szczególnie tych bardziej doświadczonych zwraca na to uwagę.

Nasz Interp możemy zmienić w konsoli gry Cs bądź w configu. Komenda brzmi:
ex_interp xxxx
gdzie w miejsce x możemy podstawić oczywiście dowolnie liczby, jednak najtrafniejszymi są: od 0.01 do 0.05. Na Interp może składać sie wiele innych parametrów, których jednak nie będę opisywał.

Podsumowując:
Jeśli od początku grałeś zawsze na "firmowych" ustawieniach Cs'a zmiana Interpu może okazać sie niekorzystna w grze, przynajmniej z początku. Jednak po paru dniach przyzwyczaisz sie, a nawet będzie ci sie wydawało, że celniej strzelasz. Poza tym inni gracze nie będą już się ciebie czepiać i będziesz przygotowany na przyszłe klanówki bądź inne rozgrywki TP które sie rozgrywa właśnie z Interpem 0.01

Osobiście polecam.
Mam nadzieje ze mój krotki wywód komuś pomoże

Proszę o wyrozumiałość, jest to mój pierwszy artykuł. Nie jest on z pewnością profesjonalny ale liczą sie chęci.

Pozdrawiam
Capsel

"Otóż Interp są to hitboxy"
ojjj nie ;] interp - interpolacja - jest to jakby aproksymacja funkcji ktora najlepiej odwzorowuje zachowanie obiektu
w polskim jezyku:
czym dluzszy interp tzn wiekszy - tym wiecej klatek jest obliczanych na komputerze klienta, a nie branych bezposrednio z ramek przesylanych przez serwer
dlatego tez ex_interp powinien byc ustawiony na "1/cl_updaterate"
cl_updaterate - ilosc żądanych klatek od serwera
cl_cmdrate - ilosc klatek wysylanych do serwera na sekunde
(to oczywiscie zalezy od serwera ile wysle lub ile przyjmie)
z tymze polskie lacza nie sa wspaniale i przy ustawianiu interpu powinien byc brany pod uwage tez ping, osobiscie DO pingu 40 gram na :
rate 25000 (ilosc pobieranych danych)
cl_rate 20000 (ilosc wysylanych danych)
cl_updaterate 101 (ilosc pobieranych klatek)
cl_cmdrate 101 (ilosc wysylanych klatek)
ex_interp 0.009 (tlumaczylem powyzej ;d)
natomiast przy wyzszym pingu (do 90 powyzej nie ma sensu gra juz w zmienionym kodzie netowym 1.6):
rate 20000
cl_rate 9999
cl_updaterate 80
cl_cmdrate 80
ex_interp 0.02
A no i na koniec: jesli nie masz maksymalnej ilosci klatek to nie ustawiaj sobie na 101 cl_updaterate i
cl_cmdrate, bo nie ma to sensu (bo twoj komputer nie przetworzy ich).
Lepiej zmniejsz sobie:
fps_max i fps_modem na wartosci maksymalne takie - aby ci nie spadaly w akcji klatki - i takie tez ustaw updaterate i cmdrate)
// do tego dochodzi odswierzanie jeszcze ale i tak juz za duzo napisalem ;d


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Adrenaline Clan Ostrów WLKP Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin